28.12.13

Kiivetään katolle ja katsotaan kun valot sammuu

Toivottavasti teillä kaikilla on mennyt loma kivasti! Mulla ei jostain syystä netti toiminut läppärillä, joten en päässyt heti joulun jälkeen kertomaan kuulumisia. Siitä syystä saatte nää mun joulukuulumiset vähän myöhässä, pahoittelut!
joulu 475
Meillä on tosi monimutkaiset jouluperinteet, mutta lyhyesti selitettynä me vietetään siis "kaksi joulua" kahdessa eri paikassa. Se, mennäänkö ensin (23.-25.12) vai jälkeen (25.-26.12) vaihtuu joka vuosi. Tänä vuonna mentiin ensin mökille, jossa vietettiin joulua äidin puolen isovanhempien ja äidin siskon perheen kanssa. tosin me lapset mentiin sinne tänä vuonna jo junalla päivää aiemmin, sillä äidin siskon perhe oli lähdössä 23. päivä ulkomaille ja haluttiin nähdä niitä ennen lähtöä. Mökillä oli tapansa mukaan ihanaa, katteltiin Simpsonit-maratonia ja leffoja varmaan maailman viimeisestä putkitelkkarista ja käytiin viime hetken jouluostoksilla. Kun eka joulu oli vietetty, pakattiin saadut lahjat mukaan ja ajettiin toisen joulun viettoon iskän sukulaisten luo Pirkkalaan. 
joulu 252 kollaasi
Sain tänä vuonna jotenkin ihan älyttömästi mieluisia lahjoja, mutta niistä ehkä parhaita olivat kolme aineetonta lahjaa. Mummi kustansi mulle parin päivän "kinkunsulatusjumppakurssin" ja kummeilta sain lahjakortin marttaliiton ruoanlaittokurssille, että opin kokkaamaan ennen muuttoa omaan kotiin! Parhaan lahjansa tämä tyttö sai silti tädiltään, sen sisällön voittekin itse lukea tuosta alhaalta! Tämän lisäksi sain mm. kauan himoitsemani Sonyn 50mm objektiivin! Pari näistä kuvista onkin sillä otettu, mutta ajattelin joku päivä saada aikaiseksi lähteä kuvaamaan sen kanssa, että pääsee kunnolla käyttöön. 

joulu 441 joulu 679
Kuten osa teistä jo tietääkin, ei sekään juhlinta siihen loppunut. Mulla oli eilen synttärit, nyt on mittarissa 17 vuotta! Kieltämättä kerrankin tuli jokin maaginen tunne, kun synttäripäivän aamuna suunnattiin Susannan kanssa Helsinkiin synttärishoppailemaan ja bussissa pyydettiinkin maksamaan 4.50e. Löydettiin paljon kivaa alennusmyynneistä, mulle tarttui mukaan ihana vihreä neule kympillä H&M:sta, upeat ruskeet kengät (15e), täsmätuotteen ihon epäpuhtauksille ja silmänympäryysvoiteen Sokokselta ja kajaali Kicksistä (koska oon ihan hullaantunut yläluomen sisärajauksista). Samoin sain postissa jo ennen joulua tilaamani kynsilakat, joita oon himoinnut jo pidemmän aikaa. Niiden mukana sain myös pari söpöä pikku näytettä. Mun sisäinen materialisti hihkuu riemusta edelleen.
28.12 024 28.12 020 Kun vihdoin kotiuduin shoppailemasta, odottikin mua aika iso pettymys. Oltiin sovittu kavereiden kanssa, että ne tulee meille viiden maissa juhlistamaan mun synttäreitä, mutta vaikka kello oli jo kymmentä yli, kukaan ei edes vastannut mulle. Päätin sitten lukkiutua huoneeseeni murjottamaan, mutta yhtäkkiä mun huoneen ovi repästiinkin auki ja ne virtas sisään laulaen Paljon onnea vaan ja ojensi mulle maailman ihanimman "17-vuotiaan selviytymispakkauksen" mikä nyt sisälsi vähän kaikkea mitä tulen kuulemma tarvitsemaan! Vaihdettiin kuulumisia, syötiin pizzaa ja herkkuja, tanssittiin ja katottiin Robin-leffa, jonka olin myös saanut syntymäpäivälahjaksi. Oli mielettömän kivat synttärit, oon edelleen ihan fiiliksissä. Suurin yllätys kuitenkin oli, kun sain kesken illanvieton tekstarin, jossa luki että mut oli just bongattu elokuvasta. Mietin että mitäköhän ihmettä, kunnes muistin, että olin joskus keväällä ollut avustamassa jonkun leffan kuvauksissa! Kyseessä oli siis tää uusi Ainoat Oikeat-elokuva, joka käytiin tänään Veran kanssa katsomassa. Kaiken kaikkiaan leffa oli ihan mielettömän hyvä, paras suomalainen jonka oon koskaan nähnyt. Ja olihan se kieltämättä aika makee tunne, kun mun pärstähän se siellä yhdessä Le Bonkissa kuvatussa kohtauksessa välkkyi (n. 5 sekuntia). Suosittelen ehdottomasti sen leffan kattomista, muutenkin kuin sen takia että "iih olen leffatähti".

SAARA

2 kommenttia:

  1. Siis ihanaa, aineettomia lahjoja. Tykkään! Myös itsetehdyt lahjat on parhautta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä! Ne on niin paljon persoonallisempia ja niitten eteen on nähty enemmän vaivaa ja varsinkin sitä ajatusta. Esim tuo ratsastusretki oli oikeasti paras lahja mitä sain, tätini tiesi että kiljuisin riemusta kun avaan tuon paketin. (:

      Poista