8.6.14

Greetings from Switzerland!

DSC09209 DSC09265 DSC09271 twins DSC09232 DSC09188 DSC09166
Muutama päivä jo takana täällä Sveitsissä, tarkemmin Gelterkindenin kylässä suht lähellä Baselia. Saavuin tiistaina yöllä, jonka vuoksi keskiviikkona sain lepäillä ja sopeutua, mutta torstaina aloitinkin sitten "työt". Tähän mennessä hommiin on kuulunut lähinnä lasten viemistä ja hakemista, lounaan teko ja lasten kanssa leikkiminen. Suhteellisen rentoa puuhaa siis. Jos ei lasketa täydellä teholla paahtavaa aurinkoa, jonka vuoksi lämpötila lähentelee nytkin +32 astetta.

Tein eilen vapaapäivän kunniaksi päiväreissun Baseliin, kiertelin kauppoja ja jäin illalla vielä istuskelemaan keskustaan ja kuuntelemaan siellä järjestettyä ilmaisfestaria. Pääsinpä vierailevaksi tähdeksi erään sveitsiläismiehen polttariohjelmanumeroon. Kaiken kaikkiaan hauska kokemus.

Mulla alkaa olla kiire, sillä ollaan tän perheen kanssa lähdössä pian erääseen maauimalaan tässä lähistöllä, mutta voisin vielä vähän kertoa taustoja. Oon täällä Sveitsissä nyt siis kuukauden Au pairina suomalaisessa perheessä, jossa on kolme lasta. Maisa on 9v, Max 6v ja Alex 4v. Perhe on kiva, metsästi mulle kaikkia mahdollisia banaanijugurtin tapaisia tuotteita (täällä on ananasjugurttejakin parempi valikoima kuin banaanijugurtteja. wtf.) Kaiken kaikkiaan oon sopeutunut hyvin ja pärjännytkin tähän mennessä ihan mukavasti. Vapaus mennä ja tulla suht miten tahtoo on mukavaa, tulee itsenäinen olo. Pärjään jo yksin uudessa kaupungissa huonon kartan avulla. Siistiä.

SAARA

4 kommenttia:

  1. toi vuohi näyttää vähän sulta :--------------------) oot söpö

    t. guess who

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin siis siinähän on toi mun ruokakuva ja sit se vuohikuva vierekkäin ihan vertailun vuoksi :D mut hehe ei kyllä mitään tietoa kuka mahdat olla :D

      Poista
  2. ah sveitsi! vitsit oon kade, kauhee kaipuu alppimaahan

    VastaaPoista