17.6.14

Summer survival kit

Pakatessa tänne, tuli mietittyä, että mitä ilman en todellakaan kesää selviä. Suomessa säät on kuulemani mukaan ollut aika kurjat, täällä taas ei todellakaan ole hellepäivistä pulaa. Jatkuva auringossa kylpeminen ei ole ikinä kuulunut mun lempipuuhiini ja viime kesästä jouduinkin viettämään aika ison osan sisällä, ettei valohoitojen herkistämä iho kerää pysyviä vaurioita. Aika hyvin osasin silti ottaa mukaan sellaisia juttuja, jotka on todellakin osoittanut tarpeellisuutensa täällä. Näitä voisi ehkä nimittää myös kesäkuun suosikeiksi.

16.6 Sveitsi 260

1. Dove - Purely Pampering Nourishing Lotion - Shea Butter and Warm Vanilla 
En tykkää kesällä käyttää hajuvesiä, koska ajatuskin ihoa vasten muhivista kemikaaleista tässä paahteessa pelottaa, mutta haluan silti tuoksua hyvältä. Oon kehittänyt shea butter-tuoksuun aikamoisen pakkomielteen, se vaan tuoksuu mun nenään niin mielettömän hyvältä. Oon myöskin älyttömän laiska rasvaaja, joten ajatus hyväntuoksuisesta ja -näköisestä ihosta saa tekemään sitä useammin. Rasva on koostumukseltaan ihanan kermainen, levittyy helposti ja imeytyy todella nopeasti. Ainoastaan kämmeniin jää levityksen jälkeen hieman nihkeä olo, mutta se johtuu lähinnä niihin jääneestä ylimääräisestä tuotteesta. Ihanan kosteuttava rasva!

2. The Body Shop - Shea Shower Cream
Saippuaton yllättäen shea butterin tuoksuinen "suihkukerma", jota käytän ihan jokapäiväiseen vartalon pesuun. Tää tuoksuu aivan mielettömän hyvälle, tulee aina hyvä mieli kun sitä levittää suihkussa. Tuntuu kuin levittäisi kermaista rasvaa, ainakin mulle tulee sellainen olo, että jo sen käyttö kosteuttaa ihoa jonkin verran. Tai ainakaan se ei kuivata (toisin kuin ehkä aiemmin käyttämäni tuotteet). Äiti toi tätä mulle pullollisen Ranskasta tuliaisena, tietämättä että se sattuu olemaan mun lempituoksussa, ja nyt oonkin käyttänyt sitä jo puolitoista pulloa. Saa nähdä kyllästynkö siihen koskaan.


16.6 Sveitsi 278

3. Oscar de la Renta - "Activée" Antiperspirant Deodorant
Mulla oli viimeaikoina ollut ihan hirveitä vaikeuksia löytää sopivaa deodoranttia, tuntuu ettei mikään oikein toiminut kunnolla. Päätin, että ostaisin tänne +30 asteen helteisiin jonkun ns. kiinteän deodorantin, sillä ne oli kuuleman mukaan tehokkaimpia. Äiti sitten tajusi ehdottaa mulle tätä de la Rentan antiperspiranttia, jota muistan käyttäneeni joskus aikaisemminkin, mutta sittemmin olin palauttanut sen äidin varastoon. Syynä todennäköisesti oli haju, joka oli silloin omaan nenään vähän liian outo, mutta nykyisin se kyllä ei ole mitenkään häiritsevä, oikeastaan ihan miellyttävä levittäessä iholle. Jo parin kokeilun jälkeen tuli huomattua, että kyseessä on kyllä paras antiperspirantti mitä oon ikinä käyttänyt. Ei vaan puske hiki läpi vaikka olis miten kuuma tai hermostuttava tilanne. Suosittelen ehdottomasti, jos täältä löytyy muitakin joilla tarpeeksi vahvan antiperspirantin löytäminen on vaikeaa!

4. Aco - Hoitava huulivoide 
Tässä Acon huulivoidesarjassa on lisäksi kaksi värillistä huulivoidetta, tämä on väritön vaniliininen versio tuotteesta, joka sisältää myös E-vitamiinia. Mulla on vuodenajasta riippumatta huulet ja etenkin ylähuulen yläpuolella oleva ihokaistale hyvin usein todella kuiva ja punoittava. Oon löytänyt vain kaksi huulirasvaa, jotka todella toimii sekä kuivuuteen, että punoitukseen ja tää Acon on toinen niistä. Se ei sisällä mitään turhia raaka-aineita ja sitä myydään apteekeissa, joten ei se ainakaan pahaa voi iholle tehdä. Levittyy todella kevyesti ja kosteuttaa huulia pitkään, tuoksu on hyvä. En todellakaan tiedä kuinka mones putkilo tää mulla on, mutta ehkä se kertoo tarpeeksi siitä, miten hyvä tuote kyseessä on.

SAARA

6 kommenttia:

  1. Toi body shopin " suihkukerma " on ihanan tuoksusta! Ite vierastan kaikkea muuta, ku suihkugeeliä tai saippuaa. Pitäisköhän repästä ja ostaa seuraavaks puteliks tommonen ;)

    http://c-duracell.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti kannattaa, jää iholle niin kiva fiilis kun tota on käyttänyt! Ja jep, tuoksu on mielettömän hyvä :)

      Poista
  2. Toi antiperspirantti kuulostaa kokeilun arvoselta!

    VastaaPoista
  3. Käytän ACO-sarjaa muuten mutta tuota huulivoidetta ei ole tullut kokeiltua - ehkä pitäisi. Oon käyttänyt vuosikaudet Biz Buin huulirasvaa joka suojaa myös auringolta - paras löytämäni tuote tähän mennessä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää ehkä ottaa tuo kokeiluun, kaipailen justiinsa huulirasvaa joka suojaisi auringonpaahteelta! :)

      Poista