27.5.14

Random facts // Saara

1. Rakastan elokuvien katsomisia, mutta lempielokuvat löytyy ehdottomasti supersankarileffojen ja Disneyn piirrettyjen joukosta. Voisin katsoa niitä päivästä toiseen. Ja osa mun lempibiiseistä on suoraan Disneyn elokuvien soundtrackeilta. Etenkin tää muutaman päivän repeatilla soinut Spiritistä poimittu Sä et mua saa. Ja Tarzanin Kaksi maailmaa. Jos joku ei Tarzania ole nähnyt (pariin vuoteen) niin katsokaa, ihan mielettömän hyvä!
vilhorajattuvähemmän
2. Haaveilen jatkuvasti omaan kämppään muutosta, pahimmassa kuumeessa pari vuotta sitten tein jopa saakelin pitkän listan kaikesta mahdollisesta, mitä siellä tulen tarvitsemaan. Homman vähän rauhoituttua oon tyytynyt kokoamaan astiastoa kasaan ja keräämään reseptejä lehdistä isoon reseptivihkoon. Voi kun joskus taas saisi inspiraatiota (ja aikaa) kokeilla niitä, viime kesä meni niitä kokatessa ja lempiresiptiksi nousi pinaatti-nokkosletut. 

3. Rakastan lukemista. Ala-asteella, kun oli lukupassit, kerääntyi eräänä vuonna mun passiin n. 100 kirjaa. Ikävä kyllä nyt lukiossa lukeminen on jäänyt ihan kokonaan sille tasolle, että saan juuri ja juuri kahlattua pakolliset kirjat läpi äikän kursseille. Varsinkin nyt kun kesälomalla vapaa-aika tulee lisääntymään, olisi tarkoituksena lukea enemmän, todennäköisesti myös ruotsiksi ja englanniksi, että saa samalla treenattua ylppäreihin.

Ennen kesälomaa 047
4. Rakastan tehdä listoja. Tällä hetkellä mulla on jopa oma kirjavihkonen listoille. Löytyy To do-listaa, blogi-idea-listaa, kirjanpitoa poissaoloista, pakkauslistaa ja ostoslistaa. En todellakaan tiedä miten selviäisin elämästä ilman tuonkaltaista vihkoa, sitä tulee käytettyä välillä useasti päivässäkin. Harmi vain, että en nykyiseen ole ihan täysin tyytyväinen, oon todella tarkka vihkojen ja kalentereiden kanssa, multa löytyy kokemuksiin ja sen hetken mielihaluihin perustuvat kriteerit ja juoksen aina paikasta toiseen niitä täyttävää vihkosta metsästäessä.

5. Oon tällä hetkellä aivan koukuttunut The Vampire Diariesiin! Löysin sen ihan sattumalta kun päätin paremman tekemisen puutteessa katsoa sitä Netflixistä. Pelottavaa on se, että löysin sarjan alle kuukausi sitten ja oon nyt jo neljännessä kaudessa. Miten niin mulla on ongelmia elämän hankkimisen kanssa?!? 

Ennen kesälomaa 044 Susannan version löydätte täältä!

2 kommenttia: